Regulamin organizacyjny podmiotu wykonującego działalność leczniczą prowadzoną pod nazwą:
„Viamed Przychodnia Ursus”
Spółki Centrum Medyczne Rafał Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie
§ 1 Firma i nazwa Podmiotu
1. Firmą podmiotu leczniczego jest Centrum Medyczne Rafał Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
2. Centrum Medyczne Rafał Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Wiosny Ludów 69, jest zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców pod numerem KRS 0000494603, posiada numer NIP 5223012126, numer REGON 147068834.
3. Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w przedsiębiorstwie pod nazwą „Viamed Przychodnia Ursus”.
4. Podmiot leczniczy zwany jest dalej w niniejszym regulaminie „Podmiotem”.
§ 2 Podstawy prawne funkcjonowania
Podmiot działa na podstawie:
1. Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 o działalności leczniczej;
2. Ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
3. Innych przepisów dotyczących podmiotów prowadzących działalność leczniczą;
4. Wpisu do rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą prowadzonego
przez Wojewodę Mazowieckiego;
5. Niniejszego Regulaminu;
6. Umowy Spółki.
§ 3 Zakres Regulaminu
Regulamin organizacyjny zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w ramach działalności leczniczej prowadzonej przez Podmiot, a w szczególności:
1. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń;
2. Organizację i zadania poszczególnych jednostek organizacyjnych oraz komórek przedsiębiorstwa podmiotu;
3. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
4. Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej;
5. Organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat oraz ich wysokość;
6. Wysokość opłat za udzielania świadczenia zdrowotne.
§ 4 Cele i zadania Podmiotu
1. Celem głównym Podmiotu jest organizowanie i prowadzenie działalności diagnostycznej, leczniczej, rehabilitacyjnej i profilaktycznej na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia pacjentów poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych wskazanym w niniejszym Regulaminie.
2. Podmiot realizuje swoje cele i zadania poprzez zapewnianie opieki medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami i standardami oraz stałe podnoszenie poziomu świadczonych usług. Podmiot gwarantuje jednocześnie, że:
3. Do zadań Podmiotu należy udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie: ambulatoryjnej podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej specjalistycznej opieki zdrowotnej, diagnostyki, terapii, rehabilitacji w zakresie poszczególnych komórek organizacyjnych, a w szczególności:
§ 5 Struktura organizacyjna Podmiotu
1. Strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa Podmiotu przedstawia schemat:
2. Strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa Podmiotu tworzą następujące jednostki i komórki organizacyjne:
a) Komórki diagnostyczno – lecznicze:
b) Inne komórki organizacyjne działalności medycznej:
c) Poza komórkami świadczącymi usługi w zakresie diagnostyki, lecznictwa, profilaktyki (powyżej) w podmiocie działają komórki organizacyjne o charakterze usługowym medycznym i niemedycznym tj.:
§ 6 Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
1. Podmiot prowadzi działalność w zakresie:
2. Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych obejmuje stacjonarne świadczenia zdrowotne oraz ambulatoryjne świadczenia zdrowotne, a w szczególności:
3. Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych osobom ubezpieczonym w ramach powszechnego ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, profilaktyki zdrowotnej na podstawie umów zawartych z NFZ. Ponadto podmiot udziela świadczeń zdrowotnych ambulatoryjnych odpłatnie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pacjentom i podmiotom na zasadach umów cywilnoprawnych. Świadczy również opiekę w ramach medycyny pracy.
§ 7 Miejsce i czas udzielania świadczeń zdrowotnych
1. Podmiot udziela świadczeń medycznych w następującej lokalizacji:
2. Usługi medyczne są świadczone w dni powszednie (od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00) oraz w soboty w godzinach 9.00-14.00.
3. Dni i godziny pracy określone są szczegółowo w harmonogramie (grafiku) pracy.
§ 8 Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu
1. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne udzielane w zakresie określonym w niniejszym regulaminie z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostce organizacyjnej, w sposób gwarantujący pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
2. W uzasadnionych przypadkach świadczenia mogą być udzielane w domu lub w innym miejscu pobytu pacjenta. Udzielanie świadczeń zdrowotnych może odbywać się także w pojeździe przeznaczonym do udzielania tych świadczeń.
3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości jak najszybciej, zgodnie z ustalonym harmonogramem pracy. Przyjmuje się, że pacjent nie powinien czekać na wizytę dłużej niż 7 dni.
4. W stanach nagłych świadczenia opieki zdrowotnej udzielane są pacjentowi niezwłocznie, niezależnie od kolejki oczekujących oraz uprawnień do świadczeń.
5. W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu, które uniemożliwiają zachowanie terminu wykonania świadczenia, należy poinformować pacjenta w każdy możliwy sposób.
6. Lekarze przyjmujący w Podmiocie kierują pacjentów na konsultacje specjalistyczne przez wystawienie skierowania zgodnie z warunkami określonymi w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz przez płatników.
7. Lekarze przyjmujący w Podmiocie kierują pacjentów na leczenie szpitalne i inne niż szpitalne, realizowane w warunkach stacjonarnych i całodobowych, jeżeli cel leczenia nie może być osiągnięty ambulatoryjnie.
8. Nazwiska osób udzielających świadczeń medycznych znajdują się na tablicach informacyjnych i identyfikatorach osobistych.
9.Świadczenia zdrowotne są udzielane:
10.Świadczenia zdrowotne są udzielane przez osoby wykonujące zawód medyczny oraz spełniające wymagania określone w odrębnych przepisach.
§ 9 Organizacja i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych podmiotu oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym
1. Wszystkie komórki organizacyjne wchodzące w skład Podmiotu mają przyjęte za cel:
2. W przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego funkcjonują następujące stanowiska pracy:
Szczegółowe obowiązki zawarte są w zakresach obowiązków stanowiących załączniki do umów o pracę (umów o współpracy).
3. Żadne okoliczności nie mogą stanowić podstawy do odmowy udzielania świadczenia zdrowotnego, jeżeli osoba zgłaszająca się do podmiotu potrzebuje natychmiastowego udzielenia świadczenia ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia.
4. Świadczenia zdrowotne w przypadkach nagłych, zagrożenia życia lub zdrowia są udzielane niezwłocznie
5. Rejestracja pacjentów:
Podmiot zapewnia rejestrację pacjentów na podstawie zgłoszenia:
Rejestracji pacjentów dokonuje Rejestracja Podmiotu znajdująca się przy ul. Wiosny Ludów 69, Warszawa; nr telefonu: +48 459 595 395,
Rejestracja pacjentów jest dokonywana w dni pracujące w godzinach od 8.00 do 20.00.
Pracownik Podmiotu dokonujący rejestracji informuje jednocześnie pacjenta o przewidywanym terminie i godzinie udzielenia świadczenia zdrowotnego.
W przypadku zmiany terminu lub godziny udzielenia świadczenia zdrowotnego pracownik dokonujący rejestracji informuje o tym pacjenta, ustalając nowy termin i godzinę udzielenia świadczenia.
6. Podmiot prowadzi rejestr pacjentów oczekujących na udzielenie świadczenia zdrowotnego oraz rejestr udzielonych świadczeń zdrowotnych zwany dalej „Rejestrem”.
W przypadku braku możliwości udzielenia świadczenia zdrowotnego w dniu zgłoszenia Podmiot:
7. Świadczenia zdrowotne są udzielane przy użyciu aparatury i sprzętu medycznego właściwych dla rodzaju udzielanych świadczeń zdrowotnych, wprowadzonych do obrotu i do używania zgodnie z odrębnymi przepisami.
8. Organizację i zasady pracy komórek pracujących w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia określa szczegółowo umowa z tym płatnikiem i jest ona dokumentem nadrzędnym.
§ 10 Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
1. W razie wystąpienia konieczności zapewnienia pacjentom przedsiębiorstwa prawidłowości diagnostyki, leczenia i ciągłości postępowania w leczeniu, a takich warunków nie posiada Podmiot, Zarząd Podmiotu zapewnia te warunki w ramach współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej poprzez zawarcie odpowiednich umów cywilnoprawnych.
2. W przypadku braku możliwości udzielenia świadczeń zdrowotnych określonych w umowie z Narodowym Funduszem Zdrowia z przyczyn leżących po stronie zakładu lub spowodowanych wystąpieniem siły wyższej podmiot zapewnia pacjentom udzielenie świadczeń zdrowotnych przez inny podmiot uprawniony do udzielania tych świadczeń.
3. W takim przypadku podmiot dokonuje bezpośrednio z innym podmiotem uprawnionym do udzielania świadczeń zdrowotnych, który udzielił świadczenia, rozliczenia kosztów udzielonych świadczeń, których zakres określa umowa zawarta z Funduszem.
4. Podmiot oraz osoby udzielające w jego imieniu świadczeń zdrowotnych, udzielają innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z pacjentem w przypadku, gdy:
5. Przedsiębiorstwo lecznicze udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
6. Współdziałanie z innymi podmiotami odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz poszanowaniem praw pacjenta.
§ 11 Udostępnianie dokumentacji medycznej i wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
1. Podmiot prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych zakładu i zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji oraz udostępnia dokumentację zgodnie z ustawą i przepisami wykonawczymi do ustawy.
2. Podmiot prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
3. Za udostępnienie dokumentacji medycznej, Podmiot pobiera opłaty w kwotach 0,50 zł za jedną stronę kopii lub 0,50 zł za jedną stronę odpisu, wyciągu bądź za nośnik elektroniczny, przy czym maksymalna wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji:
4. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej:
5. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
6. Podmiot udostępnia dokumentację medyczną:
a. wojewodom,
b. konsultantom krajowym, o których mowa w ustawie z dnia 6 listopada 2008 roku o konsultantach w ochronie zdrowia,
c. jednostkom organizacyjnym podległym lub nadzorowanym przez tego ministra.
§12 Organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
1. Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych bezpłatnie, za częściową odpłatnością lub odpłatnie na zasadach określonych w Ustawie, w przepisach odrębnych lub umowie cywilnoprawnej.
2. Udzielanie odpłatnych świadczeń zdrowotnych, organizowane jest z poszanowaniem zasady sprawiedliwego i równego dostępu doświadczeń opieki zdrowotnej zgodnie z kryteriami medycznymi.
3. Wnoszenie opłat za udzielone świadczenia zdrowotne pozostaje bez wpływu na ustaloną kolejność świadczeń opieki zdrowotnej.
4. Pacjent uzyskujący świadczenia odpłatnie musi wykazać się ubezpieczeniem zdrowotnym w przypadku ordynacji leków na receptę refundowaną przez NFZ. W przeciwnym wypadku ubezpieczenie zdrowotne w NFZ nie jest wymagane. Zasady udzielania świadczeń, prowadzenia dokumentacji medycznej są identyczne dla świadczeń płatnych i bezpłatnych
§ 13 Wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych
Wysokość opłat reguluje załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego. Ceny mogą być zmieniane przez podmiot dowolną ilość razy w ciągu roku; ich zmiana jest podawana z miesięcznym wyprzedzeniem.
§ 14 Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu.
1. Działalnością Podmiotu kieruje Zarząd, który reprezentuje go na zewnątrz i podejmuje samodzielne decyzje dotyczące jego funkcjonowania.
2. Zarząd wykonuje czynności pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
3.Zarząd wykonuje wszelkie prawa i obowiązki, jakie na podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa;
4. Do wyłącznej decyzji Zarządu podmiotu leczniczego zastrzega się:
5. Zarząd kieruje przedsiębiorstwem leczniczym przy pomocy osób na samodzielnych stanowiskach działających na podstawie udzielonych im pełnomocnictw lub zakresów obowiązków, w szczególności może udzielić prokury lub pełnomocnictwa Dyrektorowi zarządzającemu.
§ 15 Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Zarząd Podmiotu.
2. Postanowienia niniejszego Regulaminu obowiązują Zarząd Podmiotu i wszystkich pracowników i współpracowników Podmiotu.
3. Zmiany niniejszego Regulaminu mogą być dokonywane w każdej chwili na podstawie uchwały Zarządu Podmiotu i podlegają ogłoszeniu na tablicy informacyjnej.
4. Wszyscy pracownicy i współpracownicy Podmiotu mają obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem przed rozpoczęciem pracy (współpracy) w Podmiocie i stosować się do jego postanowień. Fakt zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu potwierdzają na piśmie.
5. Określone poniżej Załączniki są integralną częścią niniejszego Regulaminu
– Załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Cennik usług medycznych
Regulamin przyjęto uchwałą zarządu Centrum Medyczne Rafał Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie w dniu 30.03.2019 roku
________________________
Tomasz Czyż
Godziny otwarcia:
Przychodnia jest czynna od poniedziałku do piątku
w godzinach:
8:00-18:00 - POZ
8.00-20.00 - Usługi komercyjne
Punkt Pobrań:
Od poniedziałku do piątku w godzinach:
8:00 - 11:00 - POZ + komercja
11:00 - 12:00 - Poradnia Leczenia Osteoporozy
Rejestracja ogólna:
Gabinet Zabiegowy:
Od poniedziałku do piątku w godzinach:
13.00-18.00 - EKG, zastrzyki, holtery, próby wysiłkowe, realizacja programów profilaktycznych POZ i in.
Poradnia Dzieci Zdrowych i Punkt Szczepień:
Od poniedziałku do piątku w godzinach:
8.00-15.00.
Profilaktyka - Gabinet Pielęgniarki
Ostatnia środa miesiąca w godzinach 13.00-15.00. Obowiązują zapisy.