Załącznik do Uchwały Zarządu Spółki Centrum Medyczne Rafał Sp. z o. o. z dnia 2.01.2023 roku
Spółki Centrum Medyczne Rafał Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
§ 1 Firma i nazwa Podmiotu
§ 2 Podstawy prawne funkcjonowania
Podmiot działa na podstawie:
§ 3 Zakres Regulaminu
Regulamin organizacyjny zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w ramach działalności prowadzonej przez Podmiot,
a w szczególności:
§ 4 Cele i zadania Podmiotu
3. Do zadań Podmiotu należy udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie: ambulatoryjnej podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej specjalistycznej opieki zdrowotnej, diagnostyki, terapii, orzecznictwa w zakresie poszczególnych komórek organizacyjnych, a w szczególności:
§ 5 Struktura organizacyjna Podmiotu
1. Strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa Podmiotu przedstawia schemat:
2. Strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa Podmiotu tworzą następujące jednostki i komórki organizacyjne:
b) Inne komórki organizacyjne działalności medycznej:
c) Poza komórkami świadczącymi usługi w zakresie diagnostyki, lecznictwa, profilaktyki
i orzecznictwa (powyżej) w podmiocie działają komórki organizacyjne o charakterze usługowym medycznym i niemedycznym tj.:
§ 6
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
1. Podmiot prowadzi działalność w zakresie:
§ 7 Miejsce i czas udzielania świadczeń zdrowotnych
§ 8
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu
§ 9
Organizacja i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych podmiotu oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego
i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno – leczniczym, pielęgnacyjnym, i administracyjno – gospodarczym
1. Wszystkie komórki organizacyjne wchodzące w skład Podmiotu mają przyjęte za cel:
2. W przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego funkcjonują następujące stanowiska pracy:
Szczegółowe obowiązki zawarte są w zakresach obowiązków stanowiących załączniki do umów
o pracę (umów o współpracy).
3. Żadne okoliczności nie mogą stanowić podstawy do odmowy udzielania świadczenia zdrowotnego, jeżeli osoba zgłaszająca się do podmiotu potrzebuje natychmiastowego udzielenia świadczenia ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia.
4. Świadczenia zdrowotne w przypadkach nagłych, zagrożenia życia lub zdrowia są udzielane niezwłocznie, bez weryfikacji uprawnień do świadczeń.
5. Rejestracja pacjentów:
6. Podmiot prowadzi rejestr pacjentów oczekujących na udzielenie świadczenia zdrowotnego
oraz rejestr udzielonych świadczeń zdrowotnych zwany dalej „Rejestrem”.
W przypadku braku możliwości udzielenia świadczenia zdrowotnego w dniu zgłoszenia Podmiot:
7. Świadczenia zdrowotne są udzielane przez profesjonalistów, przy użyciu aparatury i sprzętu medycznego właściwych dla rodzaju udzielanych świadczeń zdrowotnych, wprowadzonych
do obrotu i do używania zgodnie z odrębnymi przepisami.
8. Organizację i zasady pracy komórek pracujących w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia określa szczegółowo umowa z tym płatnikiem i jest ona dokumentem nadrzędnym.
§ 10
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
1. W razie wystąpienia konieczności zapewnienia pacjentom przedsiębiorstwa prawidłowości diagnostyki, leczenia i ciągłości postępowania w leczeniu, a takich warunków nie posiada Podmiot, Zarząd Podmiotu zapewnia te warunki w ramach współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej poprzez zawarcie odpowiednich umów cywilnoprawnych.
2. W przypadku braku możliwości udzielenia świadczeń zdrowotnych określonych w umowie
z Narodowym Funduszem Zdrowia z przyczyn leżących po stronie zakładu lub spowodowanych wystąpieniem siły wyższej podmiot podejmuje działania zmierzające do zapewnia pacjentom udzielenie świadczeń zdrowotnych przez inny podmiot uprawniony do udzielania tych świadczeń a o zaistniałej sytuacji powiadamia pisemnie Narodowy Fundusz Zdrowia.
3. W takim przypadku podmiot dokonuje bezpośrednio z innym podmiotem uprawnionym
do udzielania świadczeń zdrowotnych, który udzielił świadczenia, rozliczenia kosztów udzielonych świadczeń, których zakres określa umowa zawarta z Funduszem.
4. Podmiot oraz osoby udzielające w jego imieniu świadczeń zdrowotnych, udzielają innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z pacjentem
w przypadku, gdy:
5. Przedsiębiorstwo lecznicze udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
6. Współdziałanie z innymi podmiotami odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz poszanowaniem praw pacjenta.
§ 11
Udostępnianie dokumentacji medycznej i wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
1. Podmiot prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych zakładu z zapewnieniem ochrony danych osobowych zawartych w dokumentacji zgodnie
z RODO oraz ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10.05.2018r.
2. Podmiot udostępnia dokumentację zgodnie z ustawą z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta na podstawie złożonego w podmiocie wniosku.
2. Podmiot udostępnia dokumentację tak szybko jak to możliwe, maksymalnie do 7 dni roboczych w postaci wydruku, kserokopii, skanu.
3. Po śmierci pacjenta dokumentacja medyczna jest udzielana osobie bliskiej chyba, że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.
4. Podmiot nie pobiera opłaty za wydanie pierwszej kopii dokumentacji medycznej, za kolejną kopię mogą być pobrane opłaty zgodne ze stosownymi przepisami określającymi maksymalną kwotę za stronę dokumentacji.
§12
Organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
1. Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych bezpłatnie, za częściową odpłatnością lub odpłatnie na zasadach określonych w Ustawie, w przepisach odrębnych lub umowie cywilnoprawnej.
2. Udzielanie odpłatnych świadczeń zdrowotnych, organizowane jest z poszanowaniem zasady sprawiedliwego i równego dostępu doświadczeń opieki zdrowotnej zgodnie z kryteriami medycznymi.
3. Wnoszenie opłat za udzielone świadczenia zdrowotne pozostaje bez wpływu na ustaloną
kolejność świadczeń opieki zdrowotnej.
4. Pacjent uzyskujący świadczenia odpłatnie musi wykazać się ubezpieczeniem zdrowotnym
w przypadku ordynacji leków na receptę refundowaną przez NFZ. W innym wypadku ubezpieczenie zdrowotne w NFZ nie jest wymagane. Zasady udzielania świadczeń, prowadzenia dokumentacji medycznej są identyczne dla świadczeń płatnych i bezpłatnych.
§ 13
Wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne inne
niż finansowane ze środków publicznych
Wysokość opłat reguluje załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego. Ceny mogą być zmieniane przez podmiot dowolną ilość razy w ciągu roku. Ich zmiana jest podawana
z miesięcznym wyprzedzeniem.
§ 14
Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi
przedsiębiorstwa podmiotu
§ 15
Skargi i zażalenia na pracę podmiotu lub jego pracowników
oraz sposób i jakości działalności przedsiębiorstwa podmiotu
§ 16 Postanowienia końcowe
Regulamin przyjęto Uchwałą Zarządu Centrum Medyczne Rafał Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie w dniu 2.01.2023 roku
________________________
Paweł Dilis
Godziny otwarcia:
Przychodnia jest czynna od poniedziałku do piątku
w godzinach:
8:00-18:00 - POZ
8.00-20.00 - Usługi komercyjne
Punkt Pobrań - POZ i komercja:
Od 1.08.2024:
Od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-12.00
Punkt Pobrań - Poradnia Leczenia Osteoporozy:
Od 1.08.2024:
Wtorek: 8.00-10.30
Środa: 12.00-15.00
Rejestracja ogólna:
Gabinet Zabiegowy:
Od poniedziałku do piątku w godzinach:
13.00-18.00 - EKG, zastrzyki, holtery, próby wysiłkowe, realizacja programów profilaktycznych POZ i in.
Poradnia Dzieci Zdrowych i Punkt Szczepień:
Od poniedziałku do piątku w godzinach:
8.00-15.00.
Profilaktyka - Gabinet Pielęgniarki
Ostatnia środa miesiąca w godzinach 13.00-15.00. Obowiązują zapisy.